Blog podróżniczy » Ameryka Północna » USA » Los Angeles » Tani wynajem samochodu w Los Angeles – cena i ubezpieczenie auta
Los Angeles Porady

Tani wynajem samochodu w Los Angeles – cena i ubezpieczenie auta

Wynajem samochodu w Los Angeles

Po sprawnym przejściu kontroli na lotnisku LAX i odebraniu bagaży czas na wynajem auta w Los Angeles. Wypożyczalnią samochodów, którą wybraliśmy jest firma Alamo. Po odbiór auta udajemy się specjalnym busem dla klientów, kursującym między portem lotniczym, a położoną nieopodal siedzibą wypożyczalni.

Wynajem auta – Los Angeles

Wynajem samochodu w Los Angeles załatwiliśmy oczywiście już przed wyjazdem do Stanów Zjednoczonych. Korzystając z portalu RentalCars zarezerwowaliśmy auto z klasy mid-size SUV. Po dotarciu i odprawieniu się w samoobsługowym kiosku (Self-Service Kiosk), mogliśmy przejść na parking wypożyczalni i wybrać auto, które najbardziej nam odpowiada. Ostatecznie wynajęliśmy samochód posiadający najwięcej miejsca w środku, czyli Chevrolet Equinox.

Pojazd był praktycznie nowy, miał przejechane dotychczas 6410 mil. Przy wyjeżdżaniu z parkingu zeskanowano kod kreskowy z samochodu oraz sprawdzono mi uprawnienia do kierowania auta (posiadałem jedynie polskie prawo jazdy). Karta kredytowa użyta do wypożyczenia samochodu nie była weryfikowana.

Nasz wynajem samochodu w Los Angeles trwał łącznie 18 dni, podczas których przejechaliśmy łącznie 4280 mil, czyli 6888 km. Zwrot auta nastąpił w dzień powrotu do Polski, również w LA.

W standardowej cenie wypożyczenia mieliśmy zawarte również podstawowe ubezpieczenie auta (bez lusterek, zgubienia kluczyka itd.), darmowy bak paliwa oraz możliwość prowadzenia auta przez 3 kierowców.

Zachód USA bez samochodu

Jeśli wybierasz się na wakacje do LA i zamierzasz zwiedzić Kalifornię, a nawet pobliskie stany to jedyną opcją transportu będzie wynajem auta w Los Angeles. Pomiędzy miastami nie kursuje żaden publiczny transport dostosowany pod turystów. W odróżnieniu do europejskich miast, poruszanie się po tych w USA będzie wygodniejsze przy użyciu auta niż metra czy autobusów.

Gdzie wypożyczyć samochód w Los Angeles?

Najlepszym miejscem na wynajem samochodu w Los Angeles jest oczywiście lotnisko LAX, skąd za darmo dotrzecie do okolicznych wypożyczalni. Ja podczas pobytu w USA skorzystałem z usług Alamo, posiadającej jedne z najlepszych opinii. Firma charakteryzuje się luźnym podejściem – bez zbędnej biurokracji, wysokich kaucji czy poszukiwania uszkodzeń przy oddawaniu auta.

Auto najwygodniej poszukiwać na stronie RentalCars.com, czyli wyszukiwarce najtańszych wypożyczalni samochodów. Korzystając z niej mamy pewność o uczciwości firmy, ponieważ każda z nich jest oceniania przez klientów. Ceny aut rezerwowanych przez internet są również o wiele niższe niż te na miejscu.

Dowiedz się więcej: Tani wynajem auta w USA

Wynajem samochodu w Los Angeles – ceny

Ceny wypożyczenia samochodu w Los Angeles uzależnione są głównie od miesiąca, w którym podróżujemy do USA, a także wybranej klasy auta. Podczas okresu wakacyjnego możemy spodziewać się cen wyższych nawet o około 50% niż w miesiącach wiosennych i jesiennych.

Latem koszt 2 tygodniowego wynajmu rozpoczyna się od około 840$, czyli 3200 złotych, co daje nam ok. 230 zł za dzień. Unikając szczytu sezonu turystycznego możemy obniżyć cenę do około 140 złotych dziennie, zimą zapłacicie jeszcze mniej. Kwoty, o których wspominam dotyczą standardowych samochodów, takich jak kombi, minimalnie droższe są SUVy. Jeśli zamierzacie poruszać się po Los Angeles kabrioletami cenę musicie pomnożyć nawet dwukrotnie.

Wypożyczenie samochodu w Los Angeles – ubezpieczenie

Auta wynajmowane w USA przez osoby pochodzące z zagranicy posiadają zawsze podstawowe ubezpieczenie, obejmujące najczęściej nieumyślne uszkodzenie nadwozia. Jeśli zależy Wam na wykupieniu pełnego ubezpieczenia samochodu możecie dokonać tego od razu przy rezerwacji na RentalCars lub przy odbieraniu auta w wypożyczani.

Dodatkowo płatna jest także możliwość kierowania auta przez inne osoby, niż ta, która jest głównym wypożyczającym. Wyjątki od tej reguły stosowane są w niektórych stanach, np. w Kalifornii bezpłatnie autem może kierować również druga osoba, oczywiście jeśli zgłoszony jest ten fakt w wypożyczalni.